کاربرگ نشانه اَ ـَ د فارسی اول دبستان

کاربرگ نشانه اَ ـَ د فارسی اول دبستان
این کاربرگ نشانه اَ ـَ د فارسی اول دبستان، ابزاری عالی برای تثبیت و مرور آموختههای دانشآموزان کلاس اول دبستان در درس فارسی است. با تمریناتی هدفمند و جذاب، مانند کامل کردن جای خالی، تشخیص صدای “آ” و “د”، رنگآمیزی و صداکشی کلمات، به کودک کمک میکنید تا نشانههای جدید (مانند آ، ب، د و …) را به خوبی در ذهن خود تثبیت کند. این فعالیتها علاوه بر تقویت مهارتهای خواندن و نوشتن، باعث افزایش دقت و تمرکز دانشآموز نیز میشوند و او را برای مباحث بعدی آماده میسازند. با ارائه یک تکلیف هفتگی، روند یادگیری دانشآموزان به صورت مستمر ارزیابی میشود و والدین و معلم میتوانند نقاط ضعف را سریعتر شناسایی و برطرف کنند.
🎯 اهداف اصلی
- تثبیت یادگیری: مرور و ماندگار کردن نشانههای تدریسشده در طول هفته (به ویژه نشانههای ‘آ’ و ‘د’).
- تقویت مهارتهای دیداری و شنیداری: افزایش دقت در تشخیص جایگاه و صدای نشانهها در کلمات مختلف (صداکشی و بخش کردن).
- آمادگی برای خواندن و نوشتن: تمرین مهارتهای پایهای لازم برای روخوانی و املا.
- ارزشیابی مستمر: کمک به معلم و والدین برای سنجش میزان یادگیری دانشآموز در پایان هر هفته آموزشی.
✨ ویژگیهای برجسته
- طراحی جذاب و کودکانه: استفاده از تصاویر مرتبط و فضای کافی برای انجام تمرینات، به ویژه برای رنگآمیزی.
- تنوع در تمرین: شامل انواع سوالات مانند جای خالی، تشخیص صدا، رنگآمیزی و صداکشی که از یکنواختی جلوگیری میکند.
- بودجهبندی استاندارد: محتوای کاربرگ مطابق با بودجهبندی دروس کتاب فارسی اول دبستان و مناسب با سطح دانشآموزان در ماه آبان طراحی شده است.
- تمرکز بر مهارتهای پایه: تمرینات روی مفاهیم اساسی مانند بخش کردن و تشخیص صدای اول، وسط یا آخر کلمات تمرکز دارد.
❓ سوالات متداول
| سوال متداول | پاسخ |
| این کاربرگ برای چه زمانی است؟ | این کاربرگ به صورت هفتگی و معمولاً در پایان هفته آموزشی یا به عنوان تکلیف آخر هفته (پیک آدینه) برای مرور دروس تدریس شده ارائه میشود. |
| آیا والدین میتوانند از این کاربرگها استفاده کنند؟ | بله، این کاربرگها ابزار بسیار خوبی برای والدین هستند تا بتوانند در خانه روند پیشرفت فرزندشان را دنبال کرده و نقاط ضعف او را تقویت کنند. |
| محتوای این کاربرگ بیشتر روی چه موضوعی تمرکز دارد؟ | با توجه به تصویر، این کاربرگها در مراحل اولیه یادگیری نشانهها هستند و روی تشخیص، نوشتن و صداکشی نشانههایی مانند ‘آ’ و ‘د’ تمرکز دارند. |
| آیا نیاز به نظارت معلم/والدین است؟ | بله، به ویژه در مراحل اولیه، لازم است والدین یا معلم در کنار دانشآموز باشند تا صورت سوالات را بخوانند و مطمئن شوند کودک به درستی مفهوم تمرین را درک کرده است. |
دانلود فایل در انتهای صفحه
محصولات پیشنهادی
برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.



