کاربرگ فارسی شنیداری

کاربرگ فارسی شنیداری و ساختار زبان اول دبستان

کاربرگ فارسی شنیداری و ساختار زبان اول دبستان با هدف تقویت درک واژگان، مهارت‌های شنیداری و آشنایی با ساختار زبان طراحی شده است. در قسمت ابتدایی، دانش‌آموز باید واژه‌ای را که هم‌معنی با “کوشش” نیست، شناسایی کند؛ این تمرین به خوبی قدرت تشخیص و تفکیک معنایی کودک را به چالش می‌کشد. در ادامه، تمرینی برای تشخیص صداهای هم‌خانواده (مانند صدای «ای») ارائه شده که به دانش‌آموز کمک می‌کند تا دقت شنیداری و توان تفکیک صداها را ارتقاء دهد. انتخاب واژه‌های آشنا و مرتبط با محیط زندگی کودک، یادگیری را برای او دل‌نشین‌تر و ملموس‌تر می‌کند.

در بخش‌های دیگر، کودک با مهارت‌های جمله‌سازی و کاربرد واژه‌ها در متن مواجه می‌شود. در تمرینی از او خواسته شده جای خالی جمله را با فعل مناسب کامل کند، که این کار هماهنگی ذهنی و زبانی را تقویت می‌نماید. همچنین بخش جذابی برای رمزگشایی یک واژه با استفاده از نشانه‌های الفبایی در نظر گرفته شده است که جنبه بازی‌گونه دارد و حس کنجکاوی کودک را برمی‌انگیزد. این نوع فعالیت‌ها موجب می‌شوند تا یادگیری برای کودک نه یک وظیفه، بلکه یک تجربه لذت‌بخش و معنادار باشد. طراحی تصویری و رنگی نیز نقش مهمی در ایجاد انگیزه و توجه بیشتر در کودک دارد.

☑️ برای مشاهده محصولات آموزشی دکتر سمیه روحی مخصوص پایه اولی ها اینجا کلیک نمایید.

نامکاربرگ شنیداری و ساختار زبان فارسی کلاس اول
گروه سنیمناسب برای 7تا 8سال
زمان کارآمادگی برای ورود به پایه دوم

دانلود فایل در انتهای صفحه

برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.