کاربرگ فارسی شنیداری و ساختار زبان اول دبستان
کاربرگ فارسی شنیداری و ساختار زبان اول دبستان با هدف تقویت درک واژگان، مهارتهای شنیداری و آشنایی با ساختار زبان طراحی شده است. در قسمت ابتدایی، دانشآموز باید واژهای را که هممعنی با “کوشش” نیست، شناسایی کند؛ این تمرین به خوبی قدرت تشخیص و تفکیک معنایی کودک را به چالش میکشد. در ادامه، تمرینی برای تشخیص صداهای همخانواده (مانند صدای «ای») ارائه شده که به دانشآموز کمک میکند تا دقت شنیداری و توان تفکیک صداها را ارتقاء دهد. انتخاب واژههای آشنا و مرتبط با محیط زندگی کودک، یادگیری را برای او دلنشینتر و ملموستر میکند.
در بخشهای دیگر، کودک با مهارتهای جملهسازی و کاربرد واژهها در متن مواجه میشود. در تمرینی از او خواسته شده جای خالی جمله را با فعل مناسب کامل کند، که این کار هماهنگی ذهنی و زبانی را تقویت مینماید. همچنین بخش جذابی برای رمزگشایی یک واژه با استفاده از نشانههای الفبایی در نظر گرفته شده است که جنبه بازیگونه دارد و حس کنجکاوی کودک را برمیانگیزد. این نوع فعالیتها موجب میشوند تا یادگیری برای کودک نه یک وظیفه، بلکه یک تجربه لذتبخش و معنادار باشد. طراحی تصویری و رنگی نیز نقش مهمی در ایجاد انگیزه و توجه بیشتر در کودک دارد.
☑️ برای مشاهده محصولات آموزشی دکتر سمیه روحی مخصوص پایه اولی ها اینجا کلیک نمایید.
نام | کاربرگ شنیداری و ساختار زبان فارسی کلاس اول |
---|---|
گروه سنی | مناسب برای 7تا 8سال |
زمان کار | آمادگی برای ورود به پایه دوم |
محصولات مرتبط
کتاب لوحه نویسی آسان
برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.