کاربرگ علوم اول دبستان بخش نهم شناخت حیوانات

کاربرگ علوم اول دبستان بخش نهم | شناخت حیوانات زیر خاک

این کاربرگ علوم اول دبستان بخش نهم با یک سوال ساده از دانش‌آموزان می‌خواهد که به «شناخت جانوران زیر خاک» بپردازند. در بالای صفحه، تصویر یک هزارپا که یک حشره‌ی خاکی است، کشیده شده است. این تصویر به صورت مستقیم به زندگی یکی از حیوانات در خاک اشاره می‌کند و ذهن کودک را برای پاسخ دادن به سوال آماده می‌کند. کاربرگ از دانش‌آموز می‌خواهد که نام حیواناتی که در خاک می‌شناسد را بنویسد یا تصویر آن‌ها را بکشد و بچسباند. این بخش به کودکان کمک می‌کند تا با دنیای پنهان و شگفت‌انگیز زیر پای خود آشنا شوند.

 اهمیت محل زندگی حیوانات

تصاویر پایین کاربرگ، موش‌هایی را نشان می‌دهد که در حال کار و حفاری زیر زمین هستند. این بخش، به «اهمیت محل زندگی حیوانات» و نقشی که این موجودات در محیط زیست ایفا می‌کنند، اشاره دارد. موش‌ها و سایر حیوانات خاکی، با حفر تونل به هوادهی خاک کمک می‌کنند و باعث بهبود کیفیت خاک می‌شوند. این بخش به صورت غیرمستقیم به دانش‌آموزان می‌آموزد که هر موجودی در طبیعت، نقش مهمی دارد و محل زندگی آن‌ها برای بقایشان حیاتی است.

 تقویت مهارت‌های علمی و هنری

هدف این کاربرگ تنها شناخت حیوانات نیست، بلکه به «تقویت مهارت‌های علمی و هنری» در کودکان نیز کمک می‌کند. از آن‌ها خواسته می‌شود که یا نام حیوانات را بنویسند یا تصویر آن‌ها را بچسبانند. این کار به افزایش دقت و مشاهده‌گری در دانش‌آموزان کمک می‌کند و همچنین فرصتی برای استفاده از خلاقیت و مهارت‌های هنری به آن‌ها می‌دهد. این رویکرد آموزشی، یادگیری را برای بچه‌ها جذاب‌تر و مؤثرتر می‌کند.

 یادگیری از طریق مشاهده

کاربرگ از روش «یادگیری از طریق مشاهده» و تجربه‌ی مستقیم استفاده می‌کند. این کاربرگ به کودکان فرصت می‌دهد تا با دقت به محیط اطراف خود نگاه کنند و حیواناتی که ممکن است تا به حال به آن‌ها توجه نکرده باشند را شناسایی کنند. این کار به تقویت حس کنجکاوی و اکتشاف در آن‌ها کمک می‌کند. این روش آموزشی، از حافظه‌ی بصری کودکان بهره می‌برد و اطلاعات را به شکلی ماندگارتر در ذهنشان ثبت می‌کند.

 ارزیابی احساس و پیشرفت

در پایین کاربرگ، بخشی برای ارزیابی احساسات دانش‌آموزان طراحی شده است. سه چهره‌ی مختلف وجود دارد که میزان «خوب»، «خیلی خوب» و «نیاز به تلاش بیشتر» را نشان می‌دهد و از کودک خواسته شده که حس خود را از انجام این تکلیف بیان کند. این بخش به «ارزیابی احساس و پیشرفت» فردی دانش‌آموزان اهمیت می‌دهد. این روش به معلم یا والدین کمک می‌کند تا متوجه شوند کودک چقدر با موضوع ارتباط برقرار کرده و به تقویت اعتماد به نفس در دانش‌آموزان کمک می‌کند.

برای دریافت تمامی کاربرگ های باکیفیت پایه اول اینجا کلیک کنید.

کاربرگ‌های مرتبط

برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.