کاربرگ سنجش آغازین ریاضی، علوم، فارسی

کاربرگ سنجش آغازین ریاضی، علوم، فارسی اول دبستان

این یک کاربرگ سنجش آغازین ریاضی، علوم، فارسی اول دبستان است که برای دانش‌آموزان طراحی شده است. هدف آن این است که به معلمان کمک کند تا دانش قبلی دانش‌آموزان در سه درس اصلی را بسنجند. با استفاده از نتایج این آزمون، معلمان می‌توانند نقاط قوت و ضعف هر دانش‌آموز را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی آموزشی خود را برای موفقیت آنها در طول سال تحصیلی تنظیم کنند.
ویژگی‌های کابرگ سنجش آغازین
 درس‌ها: این ارزیابی سه درس اصلی شامل ریاضی، علوم و فارسی را پوشش می‌دهد.
 طراحی: این ارزیابی توسط «زهره جانی‌پور» طراحی شده است.
 محتوا:
 ریاضی: شامل سوالاتی درباره مقایسه اندازه (مانند کوتاه‌ترین مداد)، شمارش، شناسایی جهت‌ها و تشخیص شکل‌های متفاوت است.
 علوم: سوالات این بخش درباره شناسایی حیوانات (مانند حیوان گوشت‌خوار یا حیوان مفید)، کاربرد حواس پنج‌گانه و نیازهای رشد (مانند آب) است.
 فارسی: این بخش شامل سوالاتی درباره تشخیص وسایل مربوط به مدرسه، تطابق صداهای پایانی یا آغازی کلمات و شناسایی مواد غذایی مناسب برای صبحانه است.
بازخورد: در انتهای این ارزیابی فضایی برای بازخورد معلم در هر سه درس در نظر گرفته شده است. این بازخورد می‌تواند به گفتگو بین معلم و والدین درباره وضعیت آموزشی دانش‌آموز کمک کند.
سوالات متداول
۱. هدف از این ارزیابی چیست؟
هدف اصلی این ارزیابی، تشخیص سطح دانش دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی است تا معلمان بتوانند آموزش خود را به بهترین شکل برای هر دانش‌آموز شخصی‌سازی کنند.
۲. آیا این ارزیابی نمره‌ دارد؟
خیر، این یک آزمون نمره‌ای نیست. این ارزیابی صرفاً برای جمع‌آوری اطلاعات و ارائه بازخورد به معلم و والدین طراحی شده است.
۳. چگونه می‌توانم از نتایج این ارزیابی استفاده کنم؟
نتایج این ارزیابی، به‌ویژه بازخورد معلم، یک نقطه شروع عالی برای صحبت با معلم فرزندتان است. شما می‌توانید در مورد نقاط قوت و ضعف او صحبت کرده و برای حمایت بهتر از یادگیری او در خانه و مدرسه همکاری کنید.

کاربرگ‌های مرتبط

برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.