کاربرگ املا درس 3 فارسی سوم ابتدایی

کاربرگ املا درس 3 فارسی سوم ابتدایی

فعالیت اصلی کاربرگ املا درس 3 فارسی سوم ابتدایی

چند متن ناقص آورده شده است که هر کدام به بخشی از محتوای درس مربوط می‌شود. در ابتدای متن، به تقسیم شدن دانش‌آموزان به چند گروه اشاره شده است. دانش‌آموز باید کلمه‌ی مناسب را بنویسد تا جمله درباره‌ی گروه‌بندی بچه‌ها کامل شود. سپس در ادامه، به مشاهده‌ی اطراف توسط دانش‌آموزان، یادداشت‌برداری از چیزهایی که می‌بینند و می‌شنوند و نوشتن گزارش گروهی اشاره شده است. دانش‌آموز باید واژه‌های درست را در جای خالی قرار دهد تا مفهوم متن مشخص شود.

در ادامه‌ی متن، گزارشی که یکی از دانش‌آموزان به نام سعید می‌خواند آورده شده است. او درباره‌ی تمیز بودن حیوانات اطراف و اهمیت پاک نگه داشتن محیط زندگی صحبت می‌کند. دانش‌آموز باید کلمات مربوط به تمیزی، محیط زندگی و بیماری را در جاهای خالی بنویسد تا متن کامل شود. همچنین به این موضوع اشاره شده که بعضی افراد فقط خانه‌ی خود را تمیز می‌کنند و زباله‌ها را در کوچه و خیابان می‌ریزند. دانش‌آموز با پر کردن این بخش، جمله‌هایی درباره‌ی آلودگی شهر و بیمار شدن مردم را کامل می‌کند.

در بخش بعدی کاربرگ، متنی درباره‌ی یک سفر به طبیعت آمده است. صبح یک روز بهاری، دانش‌آموزان به دامنه‌ی کوه می‌روند و درباره‌ی زیبایی قله، هوای پاک، آسمان آبی، صداهای دلنشین و بوی گیاهان می‌خوانند. دانش‌آموز باید واژه‌هایی مانند پاکیزه، نشاط، نگاه و تماشای زیبایی‌ها را در جای مناسب بنویسد تا متن معنا پیدا کند.

در پایان متن، از تشکر معلم و اشاره به اهمیت پاکیزگی طبیعت صحبت شده است. دانش‌آموز باید جمله‌ها را کامل کند تا مشخص شود معلم از دانش‌آموزان به دلیل توجه به پاکیزگی و طبیعت تشکر کرده است.

کاربرگ املا درس 3 فارسی سوم ابتدایی از دانش‌آموز می‌خواهد:

• واژه‌ها را بخواند و تشخیص دهد

• جاهای خالی را با کلمه‌ی مناسب پر کند

• متن گزارش و داستان را کامل کند

• معنا و مفهوم متن را درک کند

• به موضوع پاکیزگی و طبیعت توجه کند

📥 دانلود رایگان کاربرگ

فایل PDF قابل چاپ

برای دریافت کاربرگ روی دکمه «دانلود فایل» کلیک نمایید