پیک آدینه هفته اول آبان ماه پایه دوم دبستان

این مجموعه پیک آدینه هفته اول آبان ماه پایه دوم دبستان، با هدف مرور و تثبیت آموخته‌های دانش‌آموزان پایه دوم دبستان در طول هفته، به‌ویژه در دروس ریاضی و فارسی طراحی شده است. این تمرینات با رویکردی جامع، مهارت‌های کلیدی آموزشی را پوشش داده و فرصتی مناسب برای تمرین در منزل فراهم می‌آورد.

اهداف آموزشی:

  • ریاضی:
    • تقویت مهارت‌های شمارش، قبل و بعد اعداد.
    • تمرین تبدیل نوشتاری اعداد (حروف) به عددی و تشخیص ویژگی‌های املایی آن‌ها (مانند نقطه).
    • آشنایی با مفهوم ارزش مکانی (یکان و دهگان) و تشکیل اعداد دو رقمی.
    • تمرین عملیات جمع و تفریق‌های چند مرحله‌ای.
    • تقویت مفهوم دسته‌های ده‌تایی و نوشتن تساوی‌های مربوط به آن.
    • استفاده از محور اعداد برای انجام جمع و تفریق.
  • فارسی:
    • تشخیص صدای «و» در کلمات مختلف (مانند «گفت و گو»، «خواب»، «خورشید») و نوشتن کلمات بر اساس آن.
    • تقویت درک واژگان و وصل کردن کلمات به معنی صحیح آن‌ها (مانند «با نظم»، «با اهمیت»).
    • آموزش واژه‌سازی با اضافه کردن پیشوندهای «هم» یا «با» (مانند «محبت»، «شهری») و درک معنی جدید کلمات.
    • تقویت مهارت جایگزینی کلمات هم‌معنی در جمله (مانند هم‌معنی «آموزگار» یا «پاسخ»).
    • شناسایی و وصل کردن کلمات متضاد (مخالف) به یکدیگر (مانند «اولین» و «آخرین»، «خوشحال» و «غمگین»).

ویژگی‌های اصلی پیک آدینه:

  • جامعیت موضوعی: شامل تمرینات کلیدی از دروس ریاضی و فارسی پایه دوم است.
  • تنوع در تمرینات: شامل سوالات چندگزینه‌ای، جای خالی، محاسباتی، واژه‌سازی و اتصال کلمات است.
  • تقویت مهارت‌های پایه: تمرکز بر مفاهیم اصلی مانند ارزش مکانی، عملیات جمع و تفریق، درک مطلب، واژه‌شناسی و املای کلمات است.
  • تمرین کاربردی: سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش‌آموز آموخته‌های خود را در موقعیت‌های مختلف به کار گیرد.

سوالات متداول:

  • این پیک آدینه برای چه مقطعی مناسب است؟ این مجموعه برای دانش‌آموزان پایه دوم دبستان طراحی شده است.
  • این تمرینات کدام دروس را پوشش می‌دهد؟ این پیک شامل تمریناتی از دروس ریاضی و فارسی است.
  • چرا برخی سوالات ریاضی به حروف و نقطه اشاره کرده است؟ این سوالات برای تقویت همزمان مهارت تبدیل عدد به حروف و توجه به ویژگی‌های املایی کلمات (مانانند نقطه) در نوشتار اعداد طراحی شده‌اند.
  • منظور از سوال «با توجه به صدای ( و ) برای هر دسته کلمه بنویس» چیست؟ این تمرین برای تقویت مهارت تشخیص صداهای مختلفی است که حرف «و» در کلمات فارسی می‌تواند داشته باشد (مانند صدای “وُ” در «خورشید» یا “اُو” در «دوست»).

دانلود فایل در انتهای صفحه

برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.