پیک آدینه پایه دوم ابتدایی

پیک آدینه مهرماه پایه دوم ابتدایی

این پیک آدینه مهرماه پایه دوم ابتدایی را برای شما تهیه کردیم و شامل تمریناتی برای تثبیت و مرور مفاهیم درسی است. این مجموعه با هدف تقویت مهارت‌های ریاضی و فارسی دانش‌آموزان در یک هفته‌ی آموزشی طراحی شده است. تمرین‌ها شامل مفاهیمی مانند خواندن ساعت، ارزش مکانی (یکان و دهگان)، تکمیل الگوهای عددی، مرتب‌سازی و نوشتن کلمات و جملات، و املای کلمات است.

ویژگی‌ها و اهداف آموزشی

ویژگی‌های برجسته:

پوشش جامع: این پیک آدینه تمرین‌های متنوعی از درس‌های اصلی (ریاضی و فارسی) را در بر می‌گیرد تا مرور کاملی از مفاهیم آموخته شده در هفته‌ی دوم مهرماه ارائه دهد.

تقویت مهارت‌های پایه‌ای: شامل تمریناتی است که مستقیماً بر روی مهارت‌های کلیدی مانند خواندن و نوشتن اعداد (به عدد و به حروف)، شمارش چندتایی (الگوهای +۱۰)، حل مسئله، و شناخت کلمات هم‌معنی و متضاد تمرکز دارد.

تمرین‌های خلاقانه: تمرین‌های نگارشی مانند ساختن جمله‌ی زیبا و مرتب‌سازی کلمات به هم ریخته، قدرت خلاقیت و مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

اهداف اصلی:

  • تثبیت یادگیری مباحث ریاضی و فارسی پایه دوم.
  • تقویت توانایی دانش‌آموز در کار مستقل و انجام تکالیف.
  • آشنایی با ساختار سؤالات متنوع درسی.

نمونه سؤالات تمرینی

در این مجموعه، دانش‌آموزان با انواع مختلفی از سؤالات درگیر می‌شوند:

  • ریاضی:
    • نوشتن زمان نشان داده شده روی ساعت به عدد و به حروف.
    • نوشتن عدد مناسب در جاهای خالی برای تکمیل الگوهای شمارشی.
    • مشخص کردن یکان و دهگان اعداد داده شده.
    • حل مسئله‌ی جمع ساده
  • فارسی:
    • نوشتن کلماتی که در آن‌ها حرف خاصی (مثلاً “و”) صدایی ندارد.
    • جمله‌سازی با کلمات داده شده.
    • پیدا کردن کلمات هم‌معنی و مخالف (متضاد).
    • مرتب کردن کلمات برای ساختن جمله.
    • پیدا کردن و تصحیح کلمات نادرست املایی.

سؤالات متداول (FAQ)

۱. این پیک آدینه برای چه مقطعی مناسب است؟

این پیک آدینه مخصوص دانش‌آموزان پایه دوم تهیه شده است.

۲. تمرین‌ها چه دروسی را پوشش می‌دهند؟

تمرین‌های این مجموعه دروس ریاضی 26و فارسی 27 را پوشش می‌دهند.

۳. آیا این پیک فقط برای تعطیلات آخر هفته است؟

بله، این مجموعه با عنوان “پیک آدینه هفته دوم مهرماه” برای مرور و تثبیت مطالب درسی در طول تعطیلات آخر هفته طراحی شده است.

۴. در بخش فارسی، منظور از کلماتی که “و” در آن‌ها صدایی ندارد چیست؟

منظور کلماتی مانند “خویش” یا “خواهر” است که در آن‌ها حرف “و” به صورت “واو معدوله” تلفظ نمی‌شود و فقط نوشته می‌شود28.

برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.