پیک آدینه آبان ماه اول ابتدایی

با پیک آدینه آبان ماه اول ابتدایی این هفته نیز با یک برگهی جذاب و مفید برگشتیم تا دانشی را که آموختهای، در خانه مرور کنی. این پیک که با نام زیبای «به نام خدای رنگین کمان» شروع میشود، فرصتی است برای تمرینهای دوستداشتنی در کنار خانواده. با دقت و حوصله به سؤالات پاسخ بده و مطمئن باش که تلاش امروز تو، آیندهای روشن خواهد ساخت.
این مجموعه تمرینها با تمرکز بر نگارههای ۴ و ۵ کتاب فارسی اول دبستان طراحی شده است. از پرسشهایی دربارهی تعداد دانشآموزان کنار آبخوری و فعالیت آزاده در حیاط مدرسه تا تشخیص وسایل روی میز معلم، همگی برای تثبیت مفاهیم دیداری و درک مطلب از تصاویر هستند. همچنین تمرین خوشنویسی سرمشقهای «و» و «د» و «ل» برای تقویت مهارت دستورزی و نوشتاری ضروری است.
علاوه بر تمرینهای درسی، بخشهای سرگرمکنندهای نیز در این پیک وجود دارد. فرزندت با رنگآمیزی ماهیهایی که به سمت چپ حرکت میکنند، دقت و جهتیابی خود را تقویت میکند. فعالیت «مربعهای شگفتانگیز» و «وصل کردن تصاویری که صدای آخرشان مثل هم است» چالشهای هیجانانگیزی برای تقویت مهارتهای فکری و آوایی هستند. بگذار این تمرینها با لبخند و شور و شوق کودکانه همراه باشد.
این برگهی آدینه شماره ۳، محصول تلاشهای «دبستان آزاده» و آموزگار محترم «مرضات» است. از والدین گرامی درخواست میشود تا در کنار فرزند دلبندشان باشند و نقش راهنما و تشویقکننده را ایفا کنند. همکاری شما در تکمیل این تکالیف، کلید موفقیت آموزشی فرزندتان است. با آرزوی یک آخر هفتهی پربار و شاد!
اهداف (Goals)
- تقویت درک مفاهیم نگارهها: تثبیت یادگیریهای مربوط به نگارههای ۴ و ۵ کتاب فارسی اول ابتدایی.
- بهبود مهارتهای نوشتاری و خطاطی: تمرین سرمشقها برای تقویت دستورزی و آشنایی با شکل درست حروف «و»، «د» و «ل».
- توسعهی مهارتهای دیداری و دقت: تقویت تواناییهای مشاهدهای از طریق فعالیتهای جهتیابی (رنگآمیزی ماهیها) و حل معماهای تصویری.
- تقویت مهارتهای آوایی و تشخیص صداهای پایانی: تمرین بر روی تطبیق کلماتی که صدای آخر آنها مشابه است.
- ارزیابی مستمر: ارائهی یک ابزار سنجش هفتگی برای معلم و والدین جهت آگاهی از میزان یادگیری دانشآموز.
ویژگیها
- متناسب با سن و مقطع: طراحی شده برای دانشآموزان کلاس اول ابتدایی.
- تنوع در تمرینها: شامل پرسشهای درک مطلب (فارسی)، تمرینهای نوشتاری، و فعالیتهای هوشی و هنری (رنگآمیزی).
- تمرکز بر دروس اصلی: پوششدهی محتوای درسی (نگارهها و حروف اولیه).
- بخشهای تعاملی برای خانواده: نیاز به مشارکت والدین برای نوشتن پاسخهای شفاهی فرزند.
- شناسنامهدار: مشخص بودن شمارهی پیک، نام مدرسه (دبستان آزاده) و نام آموزگار (مرضات).
سؤالات متداول
- تمرین سرمشقها چند خط باید نوشته شود؟
در دفتر تمرین، باید از هر سرمشق (و، د، ل) ۲ خط نوشته شود.
- منبع سوالات ۱ و ۲ چیست؟
سوال ۱ به «نگاره ۴» و سوال ۲ به «نگاره ۵» کتاب فارسی اول ابتدایی اشاره دارد.
فعالیت «ماهیها» دقیقاً چه چیزی را میخواهد؟
باید ماهیهایی را رنگآمیزی کرد که جهت حرکت آنها به سمت چپ تصویر است.
دانلود فایل در انتهای صفحه
محصولات پیشنهادی
برای دریافت کاربرگ روی دکمه “دانلود فایل” کلیک نمایید.