وبلاگ

نشست کارگروه توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت کودکان زیر ۷ سال با حضور مقامات وزارت آموزش و پرورش در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد. حمیدرضا شیخالاسلام، رئیس این سازمان، توجه به تفاوتهای فرهنگی و طراحی مدلهای آموزشی منطبق با اقتضائات هر استان را برای دستیابی به حداکثر پوشش کودکان در دوره پیشدبستانی ضروری دانست. وی تأکید کرد که آغاز فعالیت ادارات تعلیم و تربیت کودک در استانها، نظارت بر فعالیتها را بهبود بخشیده و به ارتقای نرخ پوشش کمک میکند. همچنین، لزوم گفتمانسازی در حوزه تعلیم و تربیت کودک و اهمیت آغاز سنجش در این دوره را از اولویتها برشمرد.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را به دلیل گستردگی مخاطب و اهمیت سنی، دارای مسئولیتی خطیر دانست و افزود که رسیدن به پوشش حداکثری، به دلیل محدودیت منابع دولتی و ناکافی بودن بخش غیردولتی، نیازمند مدلهای جدیدی است که به تنوع فرهنگی و اقتضائات بومی توجه کند. سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این کارگروه را بنیان کیفیتبخشی به آموزش عمومی کشور دانست و بر نقش “سنجش”، “مربیان و مدیران” و “بستههای یادگیری” در این مسیر تأکید کرد. مدیران دیگری نیز در این نشست حضور داشتند و بر اهمیت توزیع منابع بر اساس برنامههای واقعبینانه، نقش رسانه در آگاهیبخشی، و اهمیت حیاتی دوره پیشدبستانی در شکلگیری فکری کودکان تأکید کردند. حامد صبوری، معاون نظارت بر مراکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، نیز به فعالیتهای انجامشده از جمله برگزاری دورههای آموزشی برای بیش از ۲۰ هزار آموزگار چندپایه، صدور کد برای کودکستانها و آمادهسازی سامانه سیدا برای ثبتنام نوآموزان اشاره کرد. وی خبر داد که بستههای تربیت و یادگیری تأییدشده تا اواسط شهریورماه اعلام خواهند شد.